Les dones i joves de la Conca de Barberà ja poden sol·licitar la inserció en empreses turístiques de la Ruta del Cister a través de les Oficines Joves
Les dones i joves de la Conca de Barberà ja poden sol·licitar la inserció en empreses turístiques de la Ruta del Cister a través de les Oficines Joves
La presidenta del Consell Comarcal participa en la signatura de cessió de material informàtic per fer les inscripcions a través de l'Oficina Jove
La directora general de l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ), Núria Ramon, ha inaugurat aquest matí el punt d'informació que s'inclou que s’inclouen a l'Oficina Jove de Montblanc al programa europeu d’inserció laboral Internisa. Ho ha fet a Montblanc, acompanyada de la presidenta del Consell Comarcal Carme Pallàs, i de la coordinadora territorial de Joventut, Ekaterina Katcheff.
Aquests punt d’informació físic permetrà atendre dones i joves que vulguin formar-se en competències digitals i inserir-se laboralment en el sector del turisme, concretament en empreses i cooperatives vinculades a la Ruta del Cister. D’aquesta manera, l'Oficina Jove difondrà la iniciativa i el seu personal orientarà les persones que s’hi mostrin interessades. A la mateixa oficina, les candidates a participar al projecte rebran assessorament per valorar les seves possibilitats i també podran inscriure’s a la plataforma del programa creada per fer casar oferta i demanda a través d’ordinadors i tauletes que s’han instal·lat a les OJ exclusivament per a aquest ús.
Justament, aquest matí s'ha fet l'acte de signatura entre la directora general de l’ACJ i la presidenta Carme Pallàs per a la cessió de l’ús d’aquest material informàtic adquirit per Joventut i cedit a l'Oficina Jove per a què les dones i joves es puguin informar del programa i hi puguin inscriure’s com a demandats de feina en el sector del turisme.
Aquest punt d’informació també serà el marc, aquest octubre, on Joventut hi organitzarà tallers per a preparar les dones i joves a fer un vídeo-currículum i a manejar l’APP d’Internisa. Així mateix, el nou servei també formarà empreses vinculades a la ruta del Cister interessades a contractar personal a través del programa Internisa i a internacionalitzar el negoci. En concret, els tallers formaran els empresaris i membres de cooperatives del sector turístic en l’àmbit de la digitalització del negoci amb tècniques com ara un test d’auto-diagnosi –elaborat per la Direcció General de Turisme- per tal de valorar el seu posicionament en el món digital. També se’ls ensenyarà a millorar les eines comercials i de promoció turística en línia.
Diferents dones, joves i empresaris participen en aquests tallers, que el mes vinent treballaran nous aspectes com són les habilitats de treball en xarxa, les entrevistes de feina o els aspectes que cal valorar en una oferta i una demanda laboral. Tal com ha detallat la directora general de l’ACJ durant aquest matí, el punt culminant d’aquest treball preparatori serà la fira d’ocupació Internisa que s’organitzarà a mitjan novembre a Poblet. En aquesta trobada en xarxa es convocarà tant les dones i joves candidates –formades en habilitats digitals- com les empreses de la Ruta del Cister amb ofertes de feina. A partir d’entrevistes ràpides d’uns 10 minuts entre oferents i demandants, l’objectiu de la fira Internisa serà aconseguir la contractació directe de les persones interessades tot posant un especial èmfasi en la contractació de les dones joves.
“Volem empoderar aquelles dones joves amb dificultats per inserir-se al món laboral tot formant-les en competències digitals i facilitant el seu accés al món laboral”, ha explicat Núria Ramon durant la inauguració dels punts. “I pel que fa a les empreses turístiques, l’objectiu és contribuir a la visibilitat del seu negoci vinculat a la Ruta del Cister tant a nivell local com internacional. Aquesta ruta forma part d’una marca turística coneguda i consolidada però que encara té marge de creixement”, ha afegit la directora general a l’hora d’exposar els motius pels quals s’ha escollit aquesta marca a l’hora de dur-hi a terme el projecte Internisa.
La posada en marxa d’aquest punt d’informació inaugurat aquest matí forma part d’un pla pilot que l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ) -amb la col·laboració de la Direcció General de Turisme i de l’Agència Catalana de Turisme- va endegar el 2020 en el marc d’Internisa. Aquest programa té l’objectiu de reduir l’atur de dones i joves a la Mediterrània tot proporcionant competències digitals i facilitant l’accés al món laboral en els sectors agroalimentari, tèxtil, turístic i financer. Aquest projecte europeu –que compta amb un pressupost global de 3’8 milions d’euros- compta amb la participació de Grècia, Itàlia, Espanya, Jordània, Líban, Palestina i Tunísia.
A Catalunya, el programa se centra en l’àmbit turístic i, concretament, s’ha focalitzat en la Ruta del Cister (que inclou els monestirs cistercencs de Santes Creus, Poblet, i Vallbona de les Monges). En aquest sentit, Núria Ramon ha explicat aquest matí que l’ACJ ha tingut en compte la voluntat de frenar el despoblament en el món rural a l’hora d’escollir aquest pla pilot, ja que es durà a terme en tres comarques afectades per aquesta problemàtica d’envelliment demogràfic.
50 joves, 30 empreses i 170 professionals formades en e-turisme
L’Agència Catalana de la Joventut (ACJ) va formar l’any passat un total de 50 joves i 30 empreses en e-turisme en el marc d’Internisa, amb l’objectiu de millorar les seves competències digitals. Aquesta fase prèvia del programa va ser el fruit d’una recerca elaborada per l’ACJ per tal de detectar i diagnosticar les necessitats formatives en l’àmbit de la digitalització. L’anàlisi -que es va fer a partir d’una enquesta i grups de discussió amb joves i empresaris/àries- destacava la importància del factor digital a l’hora d’aconseguir empreses turístiques més ecològiques i rentables, així com per millorar la inserció laboral de la gent jove més vulnerable com és el cas de les noies migrades.
A més de les formacions, Joventut va elaborar una diagnosi sobre el sector el sector turístic català per tal de concretar les necessitats digitals tant dels equips directius com del personal laboral.
Les formacions de Joventut en el marc del projecte europeu Internisa també han inclòs personal del sector públic. En total, 170 professionals de diferents perfils –com ara dinamitzadores cíviques, referents d’ocupació juvenil, tècniques d’orientació laboral o de joventut- han fet una formació de 30 hores sobre gestió emocional i món digital amb l’objectiu de promoure la inserció laboral del col·lectiu de joves migrats.