Els serveis de llum i gas continuen sent els més demandats a l'Oficina de Consum de la Conca de Barberà
Els serveis de llum i gas continuen sent els més demandats a l'Oficina de Consum de la Conca de Barberà
Més de 600 consultes s'han atès a l'Oficina de Consum de la Conca de Barberà durant l'any 2023, un 3% més que l'any anterior
En els dos últims anys els serveis de llum i gas són els més demandats, arran de les pujades del preu de l'electricitat, les empreses que comercialitzen llum i gas han intensificat les seves ofertes amb trucades comercials que ofereixen canvis de tarifa de preu regulat a tarifes de mercat lliure o fins i tot, canvis de companyia.
Molts usuaris s'han vist afectats per la contractació de serveis no desitjats o canvis de comercialitzadora de llum o gas sense el seu consentiment exprés, des de l'Agència Catalana del Consum i des de l'Oficina de Consum del Consell Comarcal de la Conca de Barberà es donen recomanacions i es tramiten reclamacions per evitar i solucionar aquests conflictes fent mediacions amb les empreses.
Moltes d'aquestes mediacions se solucionen en aquesta oficina d'altres necessiten anar més enllà a través de serveis jurídics.
Temes sobre telefonia, compres per internet, assegurances, serveis de viatges, serveis comercials diversos, etc. s'atenen a l'oficina de consum i depèn de l'afer es tramiten reclamacions, queixes o denúncies, l'any 2023 s'han tramitat prop de 100 expedients xifra que es manté respecte a l'any anterior.
La major part de les consultes s'atenen telefònicament trucant al telèfon del Consell Comarcal de la Conca de Barberà (Tel. 977 86 12 32) o també al correu electrònic: consumconca@concadebarbera.cat i si vol atenció presencial l'horari és els dimarts de 9 a 14:30 h (trucar al tel. 977 86 12 32 i demanar cita prèvia).