El servei d'informàtica del Consell Comarcal presta 1.496 assistències als ajuntaments de la comarca durant el 2023

25/01/2024 Actualitat

El servei d'informàtica del Consell Comarcal presta 1.496 assistències als ajuntaments de la comarca durant el 2023

També presta servei als diferents departaments de l’ens comarcal

El servei d’informàtica del Consell Comarcal durant l’any 2023 va prestar un total de 1.496 assistències als 22 ajuntaments de la comarca de la Conca de Barberà. 

 

Municipi

Assistències 2023

Barberà de la Conca

47

Blancafort

84

Conesa

16

L’Espluga de Francolí

165

Forès

2

Les Piles

25

Llorac

28

Montblanc

547

Passanant i Belltall

7

Pira

28

Pontils

16

Rocafort de Queralt

44

Santa Coloma de Queralt

203

Sarral

8

Savallà del Comtat

33

Senan

28

Solivella

20

Vallclara

36

Vallfogona de Riucorb

32

Vilanova de Prades

66

Vilaverd

32

Vimbodí i Poblet

29

TOTAL

1.496

 

Les assistències que s’han prestat als 22 ajuntaments de la Conca de Barberà són diverses però un 40% han correspost als programaris, més del 20% han estat per la gestió de webs, un 25% a administració electrònica i certificats,  i el 15% restant a altres com tallafocs, còpies de seguretat, xarxes de comunicacions i telefònica o suport a l’usuari.

 

Durant el 2023 des del Consell Comarcal s'ha ofert el servei de telecomunicacions, disposant de la xarxa comarcal administrativa tenint connectades les seus del Consell Comarcal i l'Ajuntament de l'Espluga de Francolí i l'Ajuntament de Santa Coloma de Queralt. Aquesta xarxa pretén connectar les administracions de tots els municipis de la comarca, afavorint, fomentant i facilitant l'activitat econòmica als diferents municipis amb velocitats d'accés a Internet i generant una infraestructura que permeti tenir les administracions comarcals i locals en una mateixa xarxa privada.

El servei principal és de xarxa, tenint els equips connectats en diverses xarxes internes i gestionant la seguretat i les còpies de manera centralitzada des dels serveis informàtics del Consell Comarcal.

Addicionalment, també s'ha ofert la possibilitat d'adhesió a la xarxa telefònica, tant de veu fixa (amb el servei de centraleta pròpia del Consell) o de xarxa mòbil (mitjançant l'operador Vodafone, resultat de l'última licitació feta des del Consell Comarcal).

Assistència a les àrees de gestió

Des del servei d'informàtica també es dona suport d'assistència a les àrees de gestió. L'assistència es pot diferenciar en diferents tipus com l'assistència Informàtica de software i de hardware, de web, en administració electrònica, de suport a l'usuari entre d'altres com la xarxa de telecomunicacions, servidors, telefonia, certificació digital, etc.

Pel que fa a aquest tipus d'assistències s'han fet un total de 1.768 serveis.

També s'ha continuat treballant amb la implantació de nous serveis d'administració electrònica, així com s'ha fet un gran esforç en totes les àrees per incrementar els usos de les eines ja operatives i s'ha continuat la implantació de l'Esquema Nacional de Seguretat.

Administració electrònica

El Consell Comarcal a través del conveni de col·laboració que manté signat amb la Diputació de Tarragona, per a la implementació de la plataforma de serves digitals ACTIO i la implementació de l'administració digital als municipis, desenvolupa cada any projectes per a l'impuls digital i tecnològic, tant al mateix Consell Comarcal com a tots els ajuntaments de la comarca. Tanmateix, també té el conveni que manté signat amb el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC).

Així doncs, aquest any 2023 ha estat l'any en què s'ha continuat la implantació de l'ENS al Consell Comarcal i als municipis de la comarca. Aquest projecte es troba en desplegament als 22 municipis de la comarca i al Consell Comarcal.
Aquest any 2023 s'ha impulsat l'ús de les següents eines d'administració electrònica: Carpeta ciutadana, Tramitació interadministrativa, EACAT, Intercanvi de dades, Via Oberta, Seu electrònica, Tauler electrònic, eTAULER, Notificacions electròniques, eNOTUM, Anàlisi de vulnerabilitats, Facturació electrònica, eFACT, Portal de transparència, Assistències informàtiques, Gestor documental ACTIO i Bústia Ètica.

Els municipis de la comarca tenen activats, en funcionament i en ús tots els serveis d'administració electrònica anteriorment esmentats i, per tant, poden donar compliment a la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Així i tot, encara queda camí per recórrer i cal continuar impulsant les eines als ajuntaments.