L’Escola Catalana de Consum imparteix el taller d'educació "L'aigua està sempre en equilibri" a l'Institut Martí l'Humà

30/09/2025 Actualitat

L’Escola Catalana de Consum imparteix el taller d'educació "L'aigua està sempre en equilibri" a l'Institut Martí l'Humà

L’objectiu d’aquesta activitat és fer conscient a l’alumnat de l’ús que se’n fa i el valor que té i/o que li donem com a persones consumidores d’aigua

Els dies 2 i 3 d’octubre l’Escola Catalana de Consum impartirà un taller als alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Martí l’Humà de Montblanc.

El taller permet introduir el concepte de sostenibilitat a través de la reflexió sobre el consum quotidià, també per als joves, de l’aigua. L’objectiu d’aquesta activitat és fer conscient a l’alumnat de l’ús que se’n fa i el valor que té i/o que li donem com a persones consumidores d’aigua. 

Abordar el fenomen del consum d’aigua com a un recurs natural del medi que, com a objecte de consum, permet prendre consciència que es requereix una relació fonamentada en un equilibri dinàmic amb les persones, que pot esdevenir més o menys sostenible, en funció de la gestió que se’n faci. 

Alguns dels continguts que s’imparteixen respecte al consum són: l’aigua en forma de bé (aigua envasada) o de servei (aigua de subministrament); el preu de l’aigua; els usos quotidians de l’aigua; la relació entre el consum individual d’aigua i les possibles implicacions sobre el medi ambient (residus, energia, contaminació…).

També es tracten els principals criteris de sostenibilitat en relació amb el consum d’aigua, mitjançant una dinàmica que integra elements d’atzar, es fa un recorregut des de l’origen de l’aigua fins al seu consum, integrant factors econòmics, ambientals, socials i culturals. 

A més a més, a partir de la pregunta Com és la vostra relació amb l’aigua?, i mitjançant jocs d’atzar (cartes, ruletes i daus), es configuren diferents relacions entre les persones i el medi i s’analitzen diversos aspectes de l’aigua que intervenen a l’hora de determinar la seva sostenibilitat (ús, quantitat utilitzada, qualitat de l’aigua, origen i destinació de consum). Finalment, l’alumnat representa la seva relació amb el medi a partir d'estructures amb el seu cos que representen la sostenibilitat i l’equilibri de les diverses situacions de consum d’aigua proposades.

L’Oficina de Consum de la Conca de Barberà del Consell Comarcal col·labora i dona el suport a tota la tasca educativa que ofereix l’Escola Catalana de Consum a les escoles i instituts de Catalunya.