El Consell Comarcal i els ajuntaments sancionaran les persones que facin mal ús de les àrees d’emergència de recollida de residus
El Consell Comarcal i els ajuntaments sancionaran les persones que facin mal ús de les àrees d’emergència de recollida de residus
Els veïns i les veïnes que facin mal ús de les àrees d’emergència de recollida de residus als municipis de la comarca on es fa el servei porta a porta podran ser sancionats. L’àrea de Medi Ambient del Consell Comarcal, que gestiona el servei, juntament amb els ajuntaments dels municipis on es fa la recollida porta a porta, estan treballant per impulsar mesures correctives i establir mesures sancionadores a aquelles persones que donen un mal ús d’aquest espai.
Durant les darreres setmanes, s’ha detectat que ha incrementat l’abocament descontrolat de residus en aquests espais i l’augment d’actituds incíviques, deixant les bosses de brossa fora dels contenidors. Aquesta situació, no només suposa una major despesa en la neteja d'aquests punts, sinó també un focus de problemes d'higiene i molèsties per als veïns d'aquests punts.
Les àrees d’emergència són un servei al qual cal recorre-hi de manera puntual dipositant la brossa separada correctament i de manera excepcional en cas que no es pugui treure el residu el dia que toqui el porta a porta.
A més, aquests punts són per ús exclusiu dels veïns del municipi i no el poden utilitzar les indústries. També està prohibit dipositar les deixalles barrejades, dins de contenidors que no corresponguin o fora d'aquests, ja que això malmet la tasca dels veïns i de les veïnes que han separat correctament. Tampoc s'hi poden deixar mobles, runa, residus especials o cap altre residu no permès. Aquests residus s'han de dur a la deixalleria.
Actualment, es fa el servei porta a porta a: Montblanc, Espluga, Santa Coloma ,Vimbodí, Sarral, Vilaverd i Barberà.