El servei d'associacionisme realitza 138 assessoraments i tràmits des de principis d’any

27/10/2021

El servei d'associacionisme realitza 138 assessoraments i tràmits des de principis d’any

El servei d'associacionisme del Consell Comarcal de la Conca de Barberà realitza 138 assessoraments i tràmits des de principis d’any fins ara. La pandèmia ha afectat la vida associativa de les entitats de la comarca, però, tot i això, s’han formalitzat assessoraments relacionats amb canvis de junta, constitució de noves entitats, modificació d’estatus i tramitació del NIF a Hisenda.

 

El Consell Comarcal de la Conca de Barberà fa més de deu anys que, a través del Servei de suport a l’associacionisme, assessora i acompanya les associacions de la comarca en la tramitació i en la regularització de la seva documentació fundacional i fiscal.

 

Els tràmits més habituals són:

 

  • Modificació dels estatuts per canvi de nom i articulat.

  • Comunicació d’un canvi de Junta al Departament de Justícia.

  • Inscripció d’una nova associació al Registre d’Entitats del Dept. de Justícia.

  • Sol·licitud del NIF provisional i definitiu de l’entitat a Hisenda.

  • Canvi de nom a Hisenda.

  • Informació fiscal (IVA, import de Societats...).

  • Tramitació de la inscripció al Cens d'entitats juvenils de la Direcció General de Joventut

  • Informació i assessorament sobre la tramitació de subvencions

 

També s’assessoren i es tramiten documentació d'entitats esportives.

 

Aquest any, un total de sis entitats dels municipis de l’Espluga de Francolí, Montblanc, Senan, Conesa i Vilaverd han escollit utilitzar el servei per donar-se d’alta com a associacions.

 

El servei també és responsable d’actualitzar els canvis de les Juntes de les entitats al cens d’entitats juvenils de la comarca de la Direcció General de Joventut.

 

A més a més, el servei actualitza les dades al Vademecum (eina de cerca d’entitats de la Conca de Barberà).

 

A part de la gestió i assessorament a les entitats, cada any, el Servei organitza una activitat formativa adreçada a les associacions. El mes de febrer, se’n va organitzar una en línia amb el títol “Com mantenir viva l’entitat quan no podem sortir al carrer?” que, va treballar aquells continguts que les entitats poden generar a partir de la seva trajectòria i expertesa malgrat no es faci activitat presencial. També amb l’objectiu que puguin conèixer les aplicacions que els ajudin a generar continguts audiovisuals per ser publicats als mitjans. Hi van participar una trentena d’entitats de tot tipus.