El servei de suport a l’associacionisme del Consell Comarcal realitza 200 tràmits i assessoraments durant el 2025
El servei de suport a l’associacionisme del Consell Comarcal realitza 200 tràmits i assessoraments durant el 2025
Un total de 89 entitats de la Conca de Barberà han utilitzat el servei, que es consolida com a referent en gestió, regularització i acompanyament del teixit associatiu
El Servei de suport a l’associacionisme del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, gestionat a través de l’Oficina Jove, ha dut a terme un total de 200 tràmits i assessoraments entre els mesos de gener i novembre de 2025. Aquest volum de gestions constata la consolidació d’un servei que fa 15 anys que acompanya les entitats del territori en l’actualització i regularització de la seva documentació fundacional, fiscal i administrativa.
Creix la demanda del servei i la diversitat de tràmits
Un total de 89 entitats de la comarca han fet ús del servei aquest any, tant per consultes com per acompanyament administratiu en processos diversos. Els tràmits i assessoraments han estat molt variats, destacant-se:
- 55 canvis de junta
- 30 certificats de dades registrals per obtenir el certificat de personalitat jurídica
- 24 constitucions de noves associacions
- 24 tramitacions de NIF definitiu i 9 de NIF provisional
- 17 modificacions d’estatuts
- 22 atencions per altres gestions i consultes
- 10 gestions de requeriments d’administracions
- 6 assessoraments en matèria de subvencions
Aquest conjunt de tràmits confirma que el servei és un suport imprescindible per a la vida interna de les entitats, tant en la part organitzativa com en la seva regularització fiscal, jurídica i administrativa.
Un servei consolidat i reconegut pel teixit associatiu
Des de fa una dècada i mitja, el servei dona resposta a les necessitats del teixit associatiu de la Conca, facilitant tràmits tan habituals com: modificacions estatutàries, inscripció de noves entitats al Registre del Departament de Justícia, sol·licituds de NIF, assessorament fiscal en matèria d’IVA o Impost de Societats, tramitació del certificat de personalitat jurídica o inscripcions al Cens d’Entitats Juvenils de la Direcció General de Joventut.
A més, enguany el servei ha atès 10 entitats de municipis com Pira, Solivella, l’Espluga de Francolí, Montblanc i Santa Coloma de Queralt, algunes de les quals s’han informat i altres han iniciat el procés per constituir-se oficialment com a associacions
El servei també acompanya les entitats esportives en la tramitació i actualització de la seva documentació al Registre d’Entitats Esportives de Catalunya.
Formació anual per enfortir les entitats
Com cada any, l’Oficina Jove ha organitzat una formació específica per a associacions, celebrada el mes de febrer en format en línia. La sessió, centrada en les obligacions fiscals de les associacions, va comptar amb una cinquantena de participants, principalment membres de juntes directives i persones responsables de gestió



