La Ruta del Cister estrena logotip amb motiu de l'Any del Turisme Cultural

05/02/2018 Actualitat

La Ruta del Cister estrena logotip amb motiu de l'Any del Turisme Cultural

El Parlament Europeu ha declarat 2018 com a Any Europeu del Turisme Cultural. Des de l’àmbit turístic, l’Agència Catalana de Turisme aprofita la centralitat que la cultura té aquest 2018 per declarar l’Any del Turisme Cultural 2018, amb el repte de propiciar que el turisme posi en valor la cultura i el patrimoni cultural, tant material com immaterial, com a factor clau de singularització de la destinació catalana.

La voluntat de La Ruta del Cister és aprofitar aquest any temàtic per difondre tot el patrimoni cultural del territori -el més i el menys conegut. En aquest sentit, els Consells Comarcals de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell, ens gestors de La Ruta del Cister, com a tret de sortida, han apostat pel restyling del logotip de La Ruta.

En relació al logotip, des de fa anys, es mantenia el mateix disseny, però la demanda de modificació provinent, per una banda del propi sector del territori, així com també dels clients potencials de la destinació, ha portat a realitzar aquest canvi.

També, aprofitant que és un any on totes les actuacions de promoció de les marques que li són paraigües (Turisme de Catalunya, Ara Lleida i Costa Daurada) van focalitzades al turisme cultural, s’ha creat un nou producte al territori: el Talonari Cultural de La Ruta del Cister.

La nova imatge de La Ruta del Cister manté la identitat i ressalta el mot Cister. El nou logotip és un restyling del logo anterior amb l'objectiu de donar un aire més modern, de mantenir els elements reconeixibles i la seva identitat, com és el triangle vermell i, fer-lo més adaptable.

S'han aplicat canvis en la tipografia i la tonalitat de color vermell, s'ha ressaltat i accentuat el mot Cister per donar-li més notorietat, atès que és la paraula clau i que diferència de la resta de marques turístiques (Som el Cister de Catalunya). S'han fet diferents versions que s’adapten als diferents segments, entorns i elements específics de comunicació. La nova imatge gràfica ja s'ha inserit en el web i les xarxes socials, i s'anirà aplicant en el material promocional a mesura que es vagi editant.