La Ruta del Cister inicia el projecte d'impuls de la marca turística finançat amb més d'un milió d'euros pels fons Next Generation

12/07/2023 Actualitat

La Ruta del Cister inicia el projecte d'impuls de la marca turística finançat amb més d'un milió d'euros pels fons Next Generation

La Ruta del Cister formada pels Consells Comarcals de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell, ha rebut fa pocs dies la resolució oficial dels fons de finançament Next Generation per executar accions en l'àmbit territorial de les tres comarques

El Consell Comarcal de la Conca de Barberà, com a ens gestor de La Ruta del Cister, serà l'executor d'aquest projecte d'àmbit intercomarcal

La Conferència Sectorial de Turisme del Ministerio d'Indústria, comerç i turisme va aprovar, a la reunió en data 14 de desembre de 2022, els 196 projectes beneficiaris de la II convocatòria extraordinària del programa de Plans de Sostenibilitat Turística a Destinacions, que es finança íntegrament amb els fons de recuperació Next Generation EU.

Un dels plans de desenvolupament escollits ha estat el projecte "Creació del recorregut intercomarcal i interprovincial, GR175 La Ruta del Cister a peu i amb bicicleta, com un producte turístic natural i sostenible motor de desenvolupament econòmic a zona rural", presentat pel Consell Comarcal de la Conca de Barberà, ens gestor de La Ruta del Cister.

El Ministerio ha valorat el projecte presentat com a un dels 5 millors de la província de Tarragona i entre els 17 millors de tot Catalunya, vinculat a la creació de producte turístic a l'entorn del GR175 La Ruta del Cister, atesa la seva capacitat per dinamitzar i diversificar les economies d'aquesta zona rural, tenint-ne en compte l'elevat efecte multiplicador; la seva capacitat per posar a valor el patrimoni natural i cultural a zones com la de La Ruta del Cister; i la seva contribució a augmentar la dimensió del mercat local a conseqüència de l'augment de la demanda de consum que realitzen els visitants. Fa pocs dies s'ha rebut la resolució oficial del projecte en què marca l'inici de l'execució de les actuacions.

Els objectius principals que contempla el projecte se centren a atreure i incrementar el nombre de visitants al territori, mitjançant la creació de productes turístics; la diversificació de l'oferta turística de la zona; el desenvolupament econòmic i augment de l'ocupació al sector turístic de les comarques de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell; frenar la regressió demogràfica, i així poder elevar el nivell de renda i el benestar social dels habitants; els elements naturals i mediambientals com a senyal d'identitat de La Ruta del Cister, per fomentar un desenvolupament sostenible; i desestacionalitzar la demanda.

La intervenció se centra en l'impuls del recorregut del GR175 La Ruta del Cister a peu i amb bicicleta com a producte turístic natural i sostenible, esdevenint un motor desenvolupament econòmic en aquesta zona rural de les comarques de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell.

Amb aquest projecte es pretén desenvolupar accions que permetin convertir les comarques de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell en un referent a nivell turístic, posant en valor els recursos culturals, paisatgístics i naturals. Aquesta intervenció representa un impuls per a la recuperació econòmica del territori; sempre desenvolupant i potenciant el turisme sostenible centrat en la responsabilitat ambiental, social i econòmica.

Les accions plantejades es divideixen en quatre eixos i es focalitzen principalment en els àmbits de:

Eix 1. Transició verda i sostenible, contemplant accions de restauració ambiental, protecció, obres d'adequació;

Eix 2. Millora de l'eficiència energètica, mitjançant l'execució d'actuacions com instal·lació d'estacions d'aparcament de bicicletes elèctriques, estacions de reparació, infraestructures d'adequació de miradors i zones de descans, entre d'altres;

Eix 3. Transició digital, focalitzat en la implantació de nous sistemes de control de fluxos turístics, creacions de plataformes d'informació, noves eines digitals, entre d'altres;

i Eix 4. Competitivitat, a nivell de millora de la qualitat de la destinació turística, senyalització de camins per la mobilitat sostenible, plans de protecció i campanyes de comunicació, entre d'altres.