L’Oficina Comarcal de Consum de la Conca de Barberà atén un 26% més de reclamacions durant el primer semestre de 2025
L’Oficina Comarcal de Consum de la Conca de Barberà atén un 26% més de reclamacions durant el primer semestre de 2025
Les principals reclamacions ateses han estat relacionades amb serveis de telecomunicacions, subministraments energètics, habitatge i compres en línia
L’Oficina Comarcal de Consum de la Conca de Barberà (OCIC) ha fet balanç del primer semestre de 2025, destacant un augment notable en l’activitat respecte al mateix període de l’any anterior. Segons l’informe semestral, s’han registrat 58 reclamacions (un 26% més), 245 consultes (un 3% més) i 3 queixes, mantenint-se en zero les denúncies i els procediments d’arbitratge.
Les principals reclamacions ateses han estat relacionades amb serveis de telecomunicacions (facturació, incidències tècniques i canvis de contracte), subministraments energètics (electricitat i gas), habitatge (arrendaments i subministraments) i compres en línia, amb especial atenció a casos de ciberestafes. Aquestes problemàtiques reflecteixen les noves preocupacions dels consumidors, especialment en un context digital creixent.
El servei ha mantingut una atenció propera a la ciutadania, amb consultes telemàtiques de dilluns a divendres i visites presencials els dimarts al matí. A més, destaca l’organització d’una xerrada el passat 4 d’abril sobre servei de consum i estalvi energètic, adreçada a l’Associació de Jubilats de Rocafort de Queralt.
El personal tècnic de l’OCIC ha reforçat les seves competències amb cursos i seminaris sobre protecció al consumidor, mediació, habitatge i, especialment, sobre ciberestafes i fraus financers, un àmbit que ha guanyat pes en els darrers anys.
Per al 2025, el servei compta amb un pressupost total de 32.621,11 €, finançat majoritàriament a través del conveni amb l’Agència Catalana del Consum (26.029,22 €) i amb 6.591,89 € d’aportacions pròpies.
Amb aquesta activitat, l’Oficina Comarcal de Consum reafirma el seu compromís amb la defensa dels drets dels consumidors i consumidores de la comarca, adaptant-se als nous reptes socials i tecnològics.