L’Oficina de Consum va tramitar l'any passat més de cent expedients de reclamació
L’Oficina de Consum va tramitar l'any passat més de cent expedients de reclamació
Durant l’any 2018 l’Oficina Comarcal de Consum va atendre més de quatre-centes consultes de consumidors que tenien queixes respecte a productes o serveis adquirits. Això significa un creixement d’un 25% respecte a les consultes realitzades l’any anterior.
D’aquestes consultes inicials, més d’un centenar van finalitzar amb la tramitació d’una reclamació. I d’aquestes reclamacions, la meitat van ser resoltes favorablement, un 25% no van ser acceptades per l’empresa proveïdora i en un altre 25% l’empresa proveïdora no va acceptar la mediació del Servei de Consum.
Pel que fa a la tipologia de les reclamacions, ha experimentat molt poques variacions respecte als anys anteriors. La gran majoria correspon als serveis de telefonia (un 33%), seguits pels que afecten establiments comercials (21%), queixes sobre les companyies elèctriques (13,5%) o els serveis d’Internet (11%).
L’Oficina Comarcal de Consum atén presencialment els ciutadans tots els divendres, de les 9 a les 14 hores, a la seu del Consell Comarcal. També s’hi pot contactar a través del correu electrònic consumconca@concadebarbera.cat