L'oficina d'habitatge de la Conca de Barberà ajuda a més de 550 persones a tramitar els diferents expedients durant el primer quadrimestre del 2024

20/05/2024 Actualitat

L'oficina d'habitatge de la Conca de Barberà ajuda a més de 550 persones a tramitar els diferents expedients durant el primer quadrimestre del 2024

També s'han tramitat un total de 86 cèdules de segona ocupació i prop de 400 expedients de lloguer 

El Consell Comarcal de la Conca de Barberà disposa d'una oficina de gestió i assessorament per a la rehabilitació d'habitatges a la comarca a través d'un conveni amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques.

Durant aquest primer quadrimestre, l'oficina comarcal d'habitatge ha rebut 592 visites i ha gestionat entre emails i trucades més de 1.600 consultes.

Actualment, l'oficina presta diferents serveis com són les cèdules d'ocupació, el registre de sol·licitants d'habitatges de protecció oficial (HPO), borsa de mediació, servei de tramitació d'ajuts al lloguer, subvenció per al pagament del lloguer de les persones grans, bo jove, subvencions per al pagament del lloguer per a persones menors de 36 anys o aquesta mateixa però per a persones d'entre 36 a 64 anys.

Com a dades més significatives, des de l'oficina habitatge s'han tramitat un total de 86 cèdules de segona ocupació, s'han fet un total de quatre nous registres d'habitatges de protecció oficial i s'han gestionat 69 habitatges.

Pel que fa al servei de tramitació d'ajuts al lloguer i dins de la subvenció per al pagament de més de 65 anys s'han tramitat 39 expedients que comporta un total de 48.212,52 euros. Pel que fa al bo jove s'han tramitat 9 expedients amb un import d'ajuts concedits de 7.200 euros.

En relació amb les subvencions per al pagament del lloguer per a persones menors de 46 anys s'han gestionat 171 expedients i per a la subvenció per al pagament del lloguer de persones de 36 a 64 anys s'han gestionat 230 expedients.

Aquest servei és valorat molt positivament per les persones de la comarca, ja que els permet conèixer mitjançant una informació directa la normativa vigent en matèria d'ajuts al lloguer i per a la rehabilitació d'habitatges, a la vegada que, des d'aquesta oficina se'ls gestionen els tràmits administratius necessaris per sol·licitar les subvencions.